BenQ W7000
29 Αυγούστου 2013
Καθαρισμός Εpson TW3000
14 Σεπτεμβρίου 2013

Το team του projectorjunkies βρέθηκε πρόσφατα μετά από πρόσκληση , στο χώρο ενός πανευτυχή (όπως αποδείχθηκε) κατόχου του νέου “μικρού” βιντεοπροβολέα της Optoma, HD25. Ο Γιώργος επικοινώνησε μαζί μας και μετά από τηλεφωνική επικοινωνία το ραντεβού για το review κανονίστηκε..

Δεν σας κρύβω ότι έχοντας δει πρόσφατα τον κύριο ανταγωνιστή του , τον Benq W1070, φανταζόμουν και πίστευα ότι αυτό που θα έβλεπα θα ήταν κάτι που είχα ξαναδεί και που θα ήταν πολύ κοντά σε όλους αυτούς τους προβολείς της λεγόμενης “φθηνής” σειράς…χμ…

Μαζί με τον Γιάννη και τον Παναγιώτη φθάσαμε στον χώρο του Γιώργου , προετοιμασμένοι σαν αστακοί, με τα όργανα παραμάσχαλα και με διάθεση ακμαιότατη..

Εκεί συναντήσαμε έναν χαμογελαστό και ευδιάθετο άνθρωπο, τον Γιώργο, που μας υποδέχθηκε θερμά και μας έκανε να νιώσουμε “σαν το σπίτι μας” από το πρώτο δευτερόλεπτο κυριολεκτικά.

Ας περάσουμε όμως στο ζουμί της υπόθεσης, που δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ο μικρός Optoma.

Πρώτη διαπίστωση…..είναι όντως μικρός…πολύ μικρός.  Σχεδόν χάνεται στο ταβάνι ενός σαλονιού και σίγουρα σε αυτό συμβάλει και το λευκό του χρώμα. Σαν σασί..τίποτα ιδιαίτερο..το έχουμε ξαναδεί από την ίδια εταιρία σε μοντέλα με διαφορετική ονομασία…τίποτα δηλαδή συνταρακτικό..

Ο Γιώργος, πιστός οπαδός του High Definition είχε συνδέσει τον Optoma με ένα Blu-ray της Samsung και από εκεί απολάμβανε τις αγαπημένες του ταινίες με καθαρά και ασυμπίεστα blu-ray δισκάκια.

Η ώρα να περάσουμε στο “ψητό” είχε φτάσει και ανοίξαμε τον Optoma να ζεσταίνεται όσο εμείς φροντίζαμε ώστε να στηθούν τα όργανα μας απέναντι από την ηλεκτρική οθόνη των 100 ιντσών που ολοκλήρωνε το σύστημα βιντεοπροβολής του Γιώργου.

Δεν σας κρύβω ότι η περιέργεια μας ήταν αρκετά μεγάλη για το τι θα δούμε μιας και είχαμε ακέραια στο μυαλό μας την εικόνα από τέσσερις DLP προβολείς που πολύ πρόσφατα “παίξαμε” μαζί τους. Τους Benq W7000 και W1070, τον Infocus IN83 άλλα και το “θωρηκτό” Sharp z21000 του Παναγιώτη.

Με αυτούς θα έκανα άμεση σύγκριση, σκέφτηκα μέσα μου..και δεν μιλάω απαραίτητα για σύγκριση μετρήσεων, άλλα για σύγκριση εικόνας και στοιχείων που δεν μπορεί να δείξει με ασφάλεια μια μέτρηση, όπως είναι το ansi contrast (Η αντίθεση και η ένταση μέσα σε μια σκηνή ταινίας δηλαδή) και η χρωματική συμπεριφορά που διαφέρει από προβολέα σε προβολέα ακόμη και είναι πανομοιότυποι στα γραφήματα του calibration, φυσικά κατά τα δικά μου υποκειμενικά μάτια και εγκέφαλο..

Η αλήθεια είναι ότι εγώ αν και “οπαδός” της DLP τεχνολογίας, είμαι πάντα επιφυλακτικός με τα νέα μοντέλα DLP, αφενός λόγω της γνωστής στασιμότητας στην εξέλιξη του DMD Chip από την μαμά Texas, και αφετέρου από την νέα “μόδα” που θέλει τα μοντέλα DLP να φθηναίνουν εκθετικά χρόνο με τον χρόνο , μήνα με τον μήνα, μέρα με την μέρα, σαν προϊόντα  που λήγουν και που σε βάζουν σε σκέψη για την ποιότητα εικόνας που μπορούν πλέον να προσφέρουν με τα σημερινά δεδομένα στο χώρο της βιντεοπροβολής.

Με άλλα λόγια ξεκινούσα, ξέροντας πάνω κάτω τι θα δω..ή ακόμη καλύτερα ήξερα τι περιμένω να δώ..

Με το που έκλεισαν τα φώτα και πριν ακόμη ξεκινήσουμε τις μετρήσεις το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα ήταν η πολύ χαμηλή στάθμη του μαύρου πάνω στο πανί και η πολύ υψηλή φωτεινότητα του λευκού! Αυτό είναι καθαρόαιμο contrast σκέφτηκα από μέσα μου, πολύ ενδιαφέρον τρόπος για να ξεκινήσει η δοκιμή σκέφτηκα ..

Οι μετρήσεις ξεκίνησαν και φυσικά το πρώτο πράγμα που σχολιάσαμε κατευθείαν όλοι οι παρευρισκόμενοι ήταν η αβυσσαλέα φωτεινότητα. Φωτεινότητα για όλα τα γούστα πραγματικά, μιας και με το ρυθμιστικό του Brilliant Color και την εναλλαγή της λάμπας High και Low μπορούσες να πάρεις κυριολεκτικά ότι φωτεινότητα τραβούσε η ψυχή σου.

Αυτός ο προβολέας μπορεί να παίξει με φωτεινότητα μέσα στα πρότυπα από κάδρο 80 ιντσών έως 150, και από δωμάτιο σαλόνι με full ανακλάσεις μέχρι και σε υπόγειο Death room άνετα. Μάλλον δεν με προσέξατε…ΑΝΕΤΑ!

Μόνο με το ρυθμιστικό Brilliant Color μετρήσαμε στο 100άρι κάδρο από 12fl έως 25fl χωρίς καν να δοκιμάσουμε να βάλουμε την λάμπα του σε high mode.

Το ρυθμιστικό του Brilliant Color έχει 10 θέσεις και στην ουσία όσο το ανεβάσεις αυξάνει την φωτεινότητα, χωρίς όμως να επεμβαίνει στην χρωματική συμπεριφορά του προβολέα όπως έχουμε διαπιστώσει σε πάρα πολλά άλλα μοντέλα που κάνουν χρήση του ίδιου ρυθμιστικού. Σαν μια καλοφτιαγμένη βηματική ίριδα δηλαδή, κάτι που όχι απλά μου άρεσε…άλλα με εξέπληξε ευχάριστα!

Επίσης να μην ξεχάσω ότι το ρυθμιστικό της ψευτοίριδας (ψευτοίριδα διότι στην ουσία επεμβαίνει μόνο στην ισχύ της λάμπας και όχι μηχανικά στο μονοπάτι του φωτός) που έχει στο μενού του ο Optoma με επιλογές off- low και high, το έχουμε αυστηρώς πάντα στην θέση off, διότι σε οποιαδήποτε άλλη θέση δουλεύει σαν φωτορυθμικό παρά σαν ίριδα..

Πάμε να δούμε λιγάκι τα γραφήματα που πήραμε πριν και μετά του calibration από τον μικρό Optoma

Πριν..

Ο προβολέας είναι αρκετά ισορροπημένος σε ότι αφορά τα gamma του και το RGB του, έχοντας όμως πολύ μεγαλύτερη θερμοκρασία από την ιδανική των 6500 βαθμών σε όλη την κλίμακα του γκρι, κάτι που φαινόταν και με γυμνό μάτι από την πρώτη στιγμή. Πολλά από τα χρωματάκια του επίσης αρκετά υπερκορεσμένα, εκτός χρωματικού τριγώνου.

Μετά από κάνα δίωρο και όχι με πολύ κόπο θα έλεγα, ο προβολέας ήρθε και έκατσε ιδανικά..

Tα ρυθμιστικά του προβολέα λειτουργούν άψογα όπως διαπιστώνετε και στα γραφήματα και σου επιτρέπουν να φέρεις τον προβολέα σε καταπληκτική ισορροπία. Εξαίρεση μονάχα τα ρυθμιστικά του βασικού χρώματος μπλε που δεν “άκουγαν” όσο θα θέλαμε..μικρό έως ασήμαντο το κακό…

Στην μέτρηση του on/off contrast ο προβολέας έγραψε ένα μεγαλοπρεπές 2000:1 (ίδιο με του Optoma HD300X), τιμή που είναι αξιοπρεπέστατη (αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι native χωρίς χρήση ίριδας) και αρκετά υψηλότερη του μέσου όρου άλλα και των ανταγωνιστών του.

Δεν θέλω να σταθώ άλλο στα γραφήματα διότι αυτά λένε μονάχα την μισή αλήθεια…η άλλη μισή κατ’εμένα κρύβεται στην εικόνα και σε αυτό που βλέπεις μετά τα patterns των ρυθμίσεων.

Στον player της Samsung μπήκε το μπλε δισκάκι Dark Night και ξεκινήσαμε να παρατηρούμε τις σκηνές που σχεδόν γνωρίζουμε απέξω κάθε καρέ πλέον…

Εδώ για εμένα ήρθε ένα μικρό σοκ που δεν περίμενα να πάθω σε καμία των περιπτώσεων.

Το ansi contrast του Optoma HD25 είναι από τα υψηλότερα που έχουν δει τα μάτια μου σε DLP προβολέα (προσοχή μην παρεξηγηθώ…που έχουν δει τα μάτια μου είπα…όχι που έχω μετρήσει..). Το μαύρο του βαθύ, χωρίς ίχνος πέπλου και η χρωματική του συμπεριφορά ΑΨΟΓΗ (ιδιαιτέρως τα skin tones!). Τα λευκά του κατάλευκα, ηλιόλουστα και εκτυφλωτικά, πώς είναι ενός LCD προβολέα?Καμία σχέση…. 🙂

H δε κίνηση του σε κλείδωμα 1080p 24Hz χαρακτηρίζεται ως καλή, μέσα στα πλαίσια που μας έχουν συνηθίσει οι τελευταίες υλοποιήσεις DLP. Frame interpolation ή αντίστοιχα καλούδια λείπουν από τα μενού του HD25 (κακώς για εμάς, διότι ενδιαφέρει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές στον χώρο της βιντεοπροβολής)

Εντελώς υποκειμενικά και αποκλειστικά με τα δικά μου κριτήρια, θα πω ότι αποδίδει καλύτερα στους περισσότερους τομείς από τους Benq W7000 και W1070 και στριμώχνει στη γωνία τον Sharp Z21000 (εδώ τα 5 χρονάκια και οι πολλές ώρες λειτουργίας ίσως να παίζουν το ρόλο τους), πλην ευκρίνειας που εκεί ο Sharp έχει να επιδείξει τα βαρέα του όπλα (βλέπε φακό Konica-minolta ). Υποκλίνεται για εμένα μονάχα στον έναν και μοναδικό infocus IN83 , άλλα μην φανταστείτε full υπόκλιση…ένα σκυψιματάκι σε ένδειξη σεβασμού…τίποτα παραπάνω…

Βέβαια για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, μια φθηνή κατασκευή σαν του HD25, εάν έκλεινε 5ετία σαν τον sharp Z21000, αμφιβάλλω αν θα λειτουργούσε ακόμη…στην ποιότητα κατασκευής εξακολουθεί και εδώ να ισχύει το “ότι πληρώνεις παίρνεις” ..(πλην της Epson φυσικά, που το δικό της Value for money είναι από τα χειρότερα της αγοράς)

(Οφείλω να ομολογήσω σαν τεχνικός, ότι έχω πολύ άσχημη εμπειρία από τις φθηνές σειρές της Optoma κατά το παρελθόν, εξαιτίας υψηλών θερμοκρασιών και της ελλιπής ψύξης, ας ελπίσουμε ότι δεν ισχύει το ίδιο στον HD25)

Ο προβολέας πάντως, παρόλο τη πολύ φθηνή κατασκευή, είναι σίγουρα αυτός που θα αγόραζα αν χρειαζόμουν να επιλέξω έναν για το σαλόνι μου αύριο το πρωί, και διέθετα περιορισμένο budget εξαιτίας της εκπληκτικής και σύμφωνης με τα γούστα μου εικόνας.

Τι στα σκ@τ@ έχουν βάλει εκεί μέσα σε αυτό το μικρό σασί οι μηχανικοί της Optoma είναι κάτι που δεν γνωρίζω…ή μάλλον γνωρίζω…άλλα δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί να αποδίδει έτσι..

Σας έχει τύχει ποτέ να μαγειρέψετε το ίδιο φαγητό με την ίδια συνταγή , στην ίδια κουζίνα και τη μια φορά να είναι πεντανόστιμο και την άλλη να μην τρώγεται? Ε λοιπόν οι μηχανικοί της Optoma μαγείρεψαν με την γνωστή συνταγή που όλοι γνωρίζουν και βγήκε κάτι…πολύ νοστιμότερο από το σύνηθες!

Για εμένα προσωπικά υπάρχουν δυο ειδών βιντεοπροβολείς, και δεν αναφέρομαι σε τεχνολογίες και μοντέλα.

Σε αυτούς που όταν παρακολουθείς ταινία είναι σαν να ανοίγει ένα παράθυρο σε έναν άλλο κόσμο και εσύ είσαι ένας ευτυχισμένος θεατής που ταξιδεύεις σε έναν φυσικό κόσμο, και σε αυτούς που όταν παρακολουθείς ταινία απλά κοιτάς ένα πανί 100 ιντσών (ή όσο τελοσπάντων) που κάποιος προβολέας προβάλει HD εικόνα πάνω του (πιστεύω να καταλαβαίνετε τι θέλω να πω…).

Ο μικρός Optoma λοιπόν ανήκει στη πρώτη κατηγορία..

Μερικά screen-shots σαν κερασάκι στη τούρτα (προσοχή, από φωτογραφίες δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την εικόνα ενός προβολέα)

Με το 3D δεν ασχοληθήκαμε καθόλου μιας και γυαλιά δεν υπήρχαν, άλλα και γιατί ο Γιώργος μάλλον έχει την ίδια άποψη με εμάς περί 3D, ότι δηλαδή πρόκειται για κολπάκι marketing και όχι για αξιόλογη δυνατότητα του προβολέα μας.

Δυο μελανά σημεία που θέλω να να αναφέρω για τυπικούς λόγους. Πρώτον η λάθος τοποθέτηση του πανιού και του προβολέα με αποτέλεσμα την παράκεντρη προβολή με άμεση επίπτωση στο καλό focus από άκρη σε άκρη της εικόνας (μιλάμε για μικρό σφάλμα και όχι κάτι που βγάζει μάτι) και δεύτερον, μια μικρή χρωματική ανομοιομορφία που είχε το συγκεκριμένο κομμάτι της Optoma (έτσι θέλω να πιστεύω) στη κάτω αριστερή γωνία που κοκκίνιζε ελαφρά. Μην φανταστείτε ανομοιομορφία LCD προβολέα, μιλάμε για κάτι που μόνο “άρρωστοι”  σαν εμάς θα παρατηρούσαν και θα σχολίαζαν. Βέβαια, πιστεύω ότι αυτή η ελαφρά ανομοιομορφία θα “ξεθυμάνει” όσο προστίθεντο ώρες στην καινούργια (27 ώρες) λάμπα του HD25 (ή σπανιότερα…θα χειροτερέψει…).

 

Υπέρ

  • Πολύ καλό contrast και “μαύρο” για τα δεδομένα της τεχνολογίας DLP άλλα και της κατηγορίας
  • Πολύ εύχρηστο και λειτουργικό μενού
  • Μεγάλη φωτεινότητα, άλλα πλήρως παραμετροποιήσιμη για κάθε χώρο και μέγεθος οθόνης
  • Full HD 3D με τιμή κάτω του ψυχολογικού ορίου των 1000 ευρώ

Κατά

  • Μικρή χρωματική ανομοιομορφία (μπορεί να έτυχε και στο συγκεκριμένο κομμάτι)
  • Δυσκολία τοποθέτησης (έλλειψη lens shift)
  • Φθηνή κατασκευή (με ότι αυτό συνεπάγεται σε διάρκεια χρόνου)

 

Τέλος να ευχηθώ καλές προβολές στον πανευτυχή ιδιοκτήτη!

Γιώργο ευχαριστούμε για την πρόσκληση και για την άψογη φιλοξενία.

Για ότι βοήθεια χρειαστείς στο μέλλον , και μπορούμε να στην προσφέρουμε, είμαστε εδώ να έχεις υπόψιν σου.

 

Ευτυχισμένες προβολές καλοί μου άνθρωποι!!

Νίκος Τσώλας

2 Comments

  1. Ο/Η ΓΙΩΡΓΟΣ λέει:

    ΑΠΟ ΜΕΡΙΑΣ ΜΟΥ ΝΑ ΞΑΝΑΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ. ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΩΡΑΙΑ, ΕΜΑΘΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ “ΜΗΧΑΝΑΝΙ” ΠΑΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!! ΠΡΙΝ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΙΧΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΕΡΓΙΑ ΠΟΙΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΕΜΦΑΝΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ. ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΣΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ!
    ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΝΙΚΟ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΡΗΚΕΣ ΤΟ ΣΤΙΚΑΚΙ …

  2. Ο/Η Nίκος Τσώλας λέει:

    Γιώργο χαρά μας που μπορέσαμε και βοηθήσαμε ώστε να πάρεις τα μέγιστα από τον προβολέα σου. Το στικάκι δυστυχώς μας αποχαιρέτησε κάπου στη διαδρομή….συμβαίνουν αυτά..σε πολύ οργανωτικούς και προσεκτικούς ανθρώπους όπως είμαι εγώ! 🙂

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *