Παρουσίαση του Fengmi R1 Nano UST projector
29 Μαΐου 2022

Την άποψη μου για τους Laser UST projectors την γνωρίζετε ήδη πιστεύω. Η συγκεκριμένη κατηγορία θεωρώ ότι αποτελεί το παρόν και το μέλλον της βιντεοπροβολής και αυτό είναι κάτι που το έχουν ήδη καταλάβει πριν από όλους μας οι εταιρίες παρουσιάζοντας το ένα μοντέλο μετά το άλλο.

H Xiaomi μαζί με την Appotronics δικαίως μπορούν να θεωρηθούν οι leaders κατασκευαστές αυτής της κατηγορίας μιας και στην ουσία “επανεφηύραν” τους UST projectors για home cinema χρήση πίσω στο όχι και τόσο μακρινό 2018.

Το ερώτημα είναι θα μπορούσε η εταιρία που κατέχει κοντά στο 50% της παγκόσμιας αγοράς projectors να μείνει εκτός παιχνιδιού; Οχι βέβαια, και ο λόγος φυσικά για την Epson που κυκλοφόρησε την σειρά LS500 με σκοπό να προλάβει και αυτή το τρενάκι της home cinema UST προβολής.

Να επισημάνω ότι εδώ κυρίες και κύριοι δεν έχουμε απλά μια κόντρα μεταξύ δυο κορυφαίων εταιριών και των δυο κορυφαίων τους μοντέλων, εδώ έχουμε την ultimate μάχη μεταξύ δυο τεχνολογιών που ήδη κονταροχτυπιούνται 10ετίες τώρα. Φυσικά αναφέρομαι στις τεχνολογίας  DLP και LCD που όπως όλα δείχνουν θα συνεχίζουν να κοντράρονται και σε αυτή την σχετικά καινούργια κατηγορία.

Ας περάσουμε κατευθείαν στο ψητό όμως παρουσιάζοντας τους δυο μονομάχους του σημερινού μας άρθρου…

Xiaomi Cinema 2

O Cinema 2 είναι ο αντικαταστάτης του πολύ πετυχημένου Mi 4K laser projector που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 (μεσολάβησε και μια ανανέωση στα τέλη του 2020 με την βελτιωμένη του έκδοση Mi 4K Laser projector 1S). 

Αποτελεί ένα ολόφρεσκο μοντέλο σε σχέση με τον προκάτοχο του, τα πάντα πάνω του έχουν επανασχεδιαστεί και κατασκευαστεί από το μηδέν. Η Laser οπτική του μηχανή είναι η τελευταία έκδοση της υβριδικής Appotronics 3.0 (ALPD RB +) με αυξημένη φωτεινότητα, προσθήκη και κόκκινου Laser καθώς και επανασχεδιασμένο/αποδοτικότερο σύστημα ψύξης.

Aυτός ο ολικός επανασχεδιασμός έδωσε στον Cinema 2 αρκετά μεγαλύτερες διαστάσεις από τον προκάτοχο του, χαρακτηριστικά να πω ότι από 41 εκατοστά μήκος έφτασε αισίως τα 54!

Το αυτοκόλλητο μας δίνει και πληροφορίες για το μήκος κύματος του πράσινου Laser, στα 455 νανόμετρα οπότε…

Από θύρες συναντάμε 3 Χ HDMI 2.0b, 2 Χ USB 2.0, 2 Θύρες εξόδου ήχου από τις οποίες η μία ψηφιακή SPDIF και τέλος μία θύρα LAN.


Το παλιό σύστημα ψύξης του προηγούμενου μοντέλου

Το ανανεωμένο του Cinema 2

Στα χαρακτηριστικά του η Xiaomi ανακοινώνει φωτεινότητα 2.400 Ansi lumens και contrast τυπικό 3.000:1

Eπίσης η διάρκεια ζωής της Laser οπτικής του μηχανής φτάνει τις 25.000 ώρες λειτουργίας.

Στην καρδιά του Cinema 2 συναντάμε το γνωστό 0.47” DMD Chip που με την βοήθεια του XPR συστήματος της Ελβετικής Optotune αποδίδει τα πολυπόθητα 3840Χ2160 εικονοστοιχεία της UHD ανάλυσης.

Το λειτουργικό του είναι το γνωστό πλέον MIUI TV FengOS που βασίζεται πάνω σε Android 9.0 και τρέχει από έναν πανίσχυρο για τα δεδομένα projector επεξεργαστή 64-bit MediaTek MT9669 διαθέτοντας 3GB ram memory και 32GB αποθηκευτικό χώρο.

Ας περάσουμε να δούμε όμως εν συντομία και τον δεύτερο μαχητή

Epson LS500W

O LS500 ακολουθεί σχεδιαστικά ένα εντελώς διαφορετικό μονοπάτι, κάτι που ομολογώ δεν έχω ξαναδεί σε UST projector. Ο λόγος φυσικά για τον fish eye φακό του που εξέχει στο επάνω μέρος και που δίνει στον προβολέα ένα μοναδικό look, αυτό του Κύκλωπα. 

Στο μπροστά μέρος άλλη μια σχεδιαστική ιδιαιτερότητα είναι η αποσπώμενη σίτα που αποκαλύπτει εκτός από τα ηχεία, τα πλήκτρα λειτουργίας καθώς και την χειροκίνητη ρύθμιση του focus (στον Xiaomi αυτή γίνεται ηλεκτρικά από το μενού)

Στα “κακά” της LCD τεχνολογίας είναι και η εύκολη επικάθιση σκόνης στα panel με οτι αυτό συνεπάγεται στην απόδοση του προβολέα σε βάθος χρόνου.

Ο LS500 διαθέτει κλειστό σύστημα ψύξης για να αποφεύγει την άμεση επικοινωνία των panels με το περιβάλλον και στην είσοδο του υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο αποσπώμενο φίλτρο τύπου hepa που φροντίζει να μην περάσει ούτε κόκκος σκόνης στο εσωτερικό του.

Aπό θύρες συναντάμε 3 Χ HDMI 2.0b (την τρίτη θα την δούμε παρακάτω μιας και είναι “κρυφή”), 1 x USB 2.0, 1 X LAN θύρα δικτύου και μία θύρα RS-232 για πάσα χρήση. Επίσης υπάρχει και μία micro USB για να γίνονται τυχόν αναβαθμίσεις στο software.

Για τους παρατηρητικούς στο κουτί του Epson αναγράφεται “Android TV edition” και αυτό που εννοεί η εταιρία είναι αυτό ακριβώς που βλέπετε στην φωτογραφία από κάτω,. Ενα mini Android box που συνοδεύεται από δικό του remote control και έρχεται με εγκατεστημένο Android 10.

Υπάρχει ειδική θέση για αυτό το Android mini box και αποκαλύπτεται μόλις ανοίξουμε ένα μαύρο πλαστικό κάλυμμα στο μπροστινό του μέρος. Eκεί θα βρούμε την τρίτη HDMI 2.0b καθώς και μία USB 2.0 με δυνατότητα να δίνει μέχρι 2Α τροφοδοσία για να μπορέσει να λειτουργήσει το box.

Μ’αυτά και μ’αυτά τα remote controls που θα πρέπει να διαχειρίζεται ο χρήστης του LS500 είναι δυο. Eνα αυτό του projector ώστε να μπορεί να τον ανοίγει και να τον ελέγχει και ένα για το android mini box ωστε να διαχειρίζεται το περιεχόμενο προβολής. Αν και σε κάποια φάση διαπίστωσα ότι αφού σετάρεις το  android box μετά μπορείς να διαχειρίζεσαι τα πάντα μόνο από το ένα remote control.

Kάτι που μου έκανε εντύπωση είναι τα πολλά “νεύρα” και οι πολλές θέσεις για βίδες βάσης στο κάτω μέρος του LS500 και το φωτογράφησα να σας το δείξω. Πιθανολογώ ότι έχει να κάνει με κάποια ειδική βάση της Epson που μπορεί να βιδωθεί εκεί.

Στα χαρακτηριστικά τώρα του προβολέα η Espon ανακοινώνει φωτεινότητα από 1200 εως 4000 Ansi Lumens (αναλόγως που έχεις ορίσει την ισχύ στο Laser) και contrast 2.500.000 : 1 (η Epson ανακοινώνει μόνο το δυναμικό contrast)

Διαθέτει φυσικά υβριδική Laser πηγή φωτός με μπλε διόδους Laser και τροχό φωσφόρου (εδώ λείπει η κόκκινη δίοδος Laser που συναντάμε στο Xiaomi) με διάρκεια ζωής σύμφωνα με την Epson τις 20.000 ώρες σε λειτουργία ECO.

Ta panels που φοράει ο LS500 είναι τα 0.62′ C2 Fine τα οποία δεν μου είναι καθόλου γνώριμα προσωπικά μιας και τα μικρότερα της μοντέλα φοράνε τα 0.61″ και τα μεγαλύτερα της τα 0,74″. Κάποιο ¨ειδικό¨ panel για τον LS500 υποθέτω ή απλά τυπογραφικό λάθος στα χαρακτηριστικά, μικρή σημασία έχει.

Το θετικό είναι οτι ο προβολέας διαθέτει το σύστημα μετακίνησης των Pixels της Epson και μπορεί και αποδίδει UHD ανάλυση 3840Χ2160 στο πανί μας. 

Μετά από αυτή τη μικρή άλλα απαραίτητη παρουσίαση των μοντέλων ας περάσουμε στο συγκριτικό που είναι και αυτό που όλοι περιμένετε υποθέτω διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου.

Συγκριτικό

Ποιότητα κατασκευής

Τα δυο μοντέλα είναι κοντά τόσο σε βάρος (~9Kg) τόσο και σε διαστάσεις με τον LS500 να είναι πιο τετράγωνος θα έλεγα.

Η ποιότητα κατασκευής και στους δυο δείχνει αρκετά καλή με τον Xiaomi να κερδίζει όμως και σε θέμα ποιότητας πλαστικών άλλα και συναρμολόγησης από την πρώτη ματιά. 

Τι να πω, στον LS500 οι βίδες του σασί του μοιάζουν με αυτές τις κλασικές που θα αγοράσουμε στο χρωματοπωλείο της γειτονιάς με το κιλό, ενώ στον Xiaomi δεν μπορείς να δεις αν αυτός ο προβολέας χρησιμοποιεί βίδες, τα πάντα είναι κρυμμένα πάνω του.

Τα πλαστικά επίσης δείχνουν αρκετά ποιοτικότερα στον Xiaomi και στην υφή τους εκπέμπουν μια βελούδινη πινελιά πολυτέλειας.

Στον Epson αντιθέτως συναντάμε αυτό το κλασικό “στεγνό” πλαστικό που θα τρίξει και θα λυγίσει αν το παραπιέσουμε. Σε γενικές γραμμές αν κάποιος δεν γνωρίζει τον τιμοκατάλογο θα θεωρήσει απλά εξερευνώντας τους ότι ο Xiaomi ανήκει σε υψηλότερη κατηγορίας τιμή.

Οπότε εδώ έχουμε ξεκάθαρα νικητή, Xiaomi-Epson : 1-0

Remote control

Βρε Epson, βρε Epson!Eιναι δυνατόν σε τελευταίας γενιάς home cinema projector να ψάχνεις να σημαδέψεις το “ματάκι” των υπερθύρων για να κάνεις τη δουλειά σου;

Oπως καταλάβατε ήδη τα δυο μοντέλα χρησιμοποιούν εντελώς διαφορετική τεχνολογία στα remote control τους.

Ο Xiaomi διαθέτει ένα remote control τεχνολογίας bluetooth που λειτουργεί άψογα υπο όποια γωνία και οπουδήποτε είσαι μέσα στο δωμάτιο και ο Epson επιμένει το κλασικό υπερύθρων που πραγματικά ζορίζει πολύ τον χρήστη με την περιορισμένη γωνία που πρέπει να το κρατάει ως προς τον προβολέα για να δώσει τις εντολές.

Επίσης αυτό του Epson εχει μια περίεργη καθυστέρηση που σχεδόν σε μπερδεύει και χωρίς να το καταλάβεις έχεις βρεθεί αλλού για αλλού στο μενού του πατώντας το πλήκτρο 2 και 3 φορές.

Οσο αφορά την ποιότητα κατασκευής των remote controls και εδώ η Xiaomi χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο δείχνει τον δρόμο.

Μικρό, λιτό, με σκληρά πλήκτρα εξαιρετικού feedback σχεδόν κλικαριστά που καταλαβαίνεις τι έχεις πατήσει και αν το αυτό έχει πατηθεί σωστά. Επίσης ο προβολέας ακούει ακαριαία στις εντολές έτσι μπορείς πολύ γρήγορα να περιηγηθείς ακόμα και στα πιο απόκρυφα μενού του χωρίς να δυσανασχετείς όπως στην περίπτωση του Epson. 

To remote control του Epson έχει δυστυχώς παραμείνει στα παλιά στερεότυπα με μικρά πορώδη λαστιχένια πλήκτρα που βρωμίζουν εύκολα και επίσης δεν σου δίνουν καλό feedback λειτουργίας, σχεδόν μαντεύεις αν τελικά πάτησες το κουμπί που ήθελες. Βάλτε στην εξίσωση και την καθυστέρηση απόκρισης που σας έλεγα και θα δέσει το γλυκό. Κατά την διάρκεια των ρυθμίσεων σιχτίρισα! 

Οπότε και εδώ έχουμε ξεκάθαρο νικητή  Xiaomi-Epson : 2-0

Μετρήσεις

Είπα να σας βάλω κατευθείαν στα βαθιά, οπότε πάμε να δούμε τις μας έδωσαν οι μετρήσεις στους δυο μονομάχους. Να ξεκαθαρίσω ότι οι μετρήσεις φωτεινότητας και on/off contrast έγιναν πάνω στον φακό του προβολέα ενώ οι μετρήσεις κλίμακας του γκρι και χρωμάτων πάνω στην οθόνη.

Xiaomi 

Φωτεινότητα out of the box 2.703 Ansi lumens

Φωτεινότητα calibrated 2.132 Ansi lumens

on/off contrast 3.654:1

Ο Xiaomi έρχεται εργοστασιακά αρκετά ψυχρός με μέση θερμοκρασία λευκού τους 7268 Kelvin και μια βύθιση του κόκκινου χρώματος που στα υψηλά IRE γίνεται όλο και μεγαλύτερη. H καμπύλη του Gamma επίσης εμφανίζεται με δυο κορυφές με αυτή στα 30IRE να κάνει την μεγαλύτερη ζημιά στην εικόνα μας.

Περιέργως η μέση τιμή του Gamma κρατιέται σε μια αρκετά καλή τιμή (2,38) κάτι που κάνει τον προβολέα watchable enough out of the box.

Eδώ μετά από μερικές ρυθμίσεις η απόδοση του Xiaomi πραγματικά μεταμορφώθηκε.

Αν παραβλέψουμε τα εντελώς ασήμαντα ως προς το τελικό αποτέλεσμα στην εικόνα μας 90 και 100IRE που είναι αρκετά εκτός προδιαγραφών, θα έλεγα η υπόλοιπη κλίμακα ομαλοποιήθηκε και θερμοκρασία λευκού και Gamma έκατσαν στις σωστές τους αποστάσεις

Χρωματικά ο Xiaomi δεν διεκδικεί δάφνες άλλα δεν μπορείς να τον πεις και κακό.

Το τρίγωνο του διευρυμένο με τα τρία βασικά χρώματα να έχουν σωστές αποχρώσεις και κορεσμούς εκτός του μπλε που συμπιέζεται ελαφρώς προς τα πάνω όπως βλέπουμε στο διάγραμμα.

Στα δευτερεύοντα χρώματα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις ως προς την απόχρωση άλλα μέσα σε ανεκτά πλαίσια θα έλεγα.

Δυστυχώς λόγω ελλείψεως CMS ρυθμιστικού δεν μπορεί να γίνει καμία χρωματική διόρθωση.

Epson

Φωτεινότητα out of the box 3.536 Ansi lumens

Φωτεινότητα calibrated 1.924 Ansi lumens

on/off contrast 903:1

Το γράφημα του Epson στην κλίμακα του γκρι out of the box είναι ένα δράμα. Η καμπύλη Gamma ήδη από τα 30IRE και πάνω βυθίζεται στο χάος και τείνει να εξαφανιστεί στην μονάδα.

Επίσης με θερμοκρασία λευκού στους 7.450 Kelvin η εικόνα μας αρχίζει να μπλεδίζει επικίνδυνα θα έλεγα.

Μου πήρε αρκετή ώρα για να φέρω το παρακάτω αποτέλεσμα. 

Το de2000 έπεσε στην 1,5 μονάδα, η θερμοκρασία λευκού ισορρόπησε στους 6.542 Kelvin και η καμπύλη Gamma διορθώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό δίνοντας μας μια μέση τιμή τα 2,1.

Για να πετύχω αυτό το αποτέλεσμα μονόδρομος ήταν να μειώσω την ισχύ του Laser στο 70%. 

Στον Epson όταν η ισχύς του Laser ανεβαίνει πάνω από 70% τότε το μπλε εκτοξεύεται και είναι αδύνατον να το συμμαζέψεις με τα ρυθμιστικά.

Οπότε αν θέλετε με τον LS500 να δείτε μια αξιοπρεπή εικόνα ξεχάστε τα 3 και 3.500 Ansi lumens. Aναγκαστικά θα πέσετε κάτω από τα 2.000 Ansi lumens. Oχι ότι αυτά είναι λίγα…μη παρεξηγηθούμε…

Χρωματικά ο Epson είναι OK. Οι μικρές αποκλίσεις σε κορεσμό και απόχρωση του πράσινου του κόκκινου και της ματζέντα διορθώνονται εύκολα μέσω του πλήρους CMS ρυθμιστικού που διαθέτει.

Εδώ θα το δώσω ισοπαλία παρόλο που ο Xiaomi είναι πολύ πιο κοντά στα νούμερα που δίνει η εταιρία, οπότε έχουμε Xiaomi – Epson : 3-1

Ευκρίνεια/focus

Eδώ θα ξεκινήσω με τον Epson και τα προβλήματα που αντιμετώπισα. Βασικά αδυνατώ να πιστέψω ότι η Epson έβγαλε στην παραγωγή έναν προβολέα με τόσο σοβαρά προβλήματα φακού. Το color aberration στον LS500 είναι εξωπραγματικό. 

Η ακραία γωνία ρίψης του φωτός και ο fish eye φακός του LS500 που έχει να διαχειριστεί 3 LCD panels δημιουργούν μια διάθλαση κόκκινης και μπλε απόχρωσης στο επάνω περίγραμμα του προβαλλόμενου περιεχόμενου σε βαθμό που είναι ορατό ακόμα και από την απόσταση θέασης.

Καταστροφή..

Αυτό το φαινόμενο κάνει το οποιοδήποτε κείμενο να μοιάζει θολό και ενοχλεί ακόμα και κατά την ανάγνωση του μενού. Να επισημάνω ότι το φαινόμενο του color aberration δεν μπορεί να διορθωθεί ούτε με το ρυθμιστικό Panel Alignment που ρυθμίζει την σύγκλιση των panel.

Εδώ ίσως γίνει πιο κατανοητό το πρόβλημα που σας περιγράφω…

Ο Xiaomi σαν μονότσιπος DLP και με ένα εξαιρετικό οπτικό σύστημα της appotronics δεν αντιμετωπίζει κανένα παρόμοιο πρόβλημα, απλά ξυρίζει. Οι παρακάτω φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους. 

Epson LS500

Xiaomi Cinema 2

Στο επάνω μέρος της εικόνας που λόγω ακόμα μεγαλύτερης γωνίας σε σχέση με τον φακό θεωρείται και το wickness point στους UST projectors τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα στον Epson. Εδώ σε σχέση με τον Xiaomi…

Epson LS500

Xiaomi cinema 2

Στο θέμα focus και εδώ ο Epson χάνει κατά κράτος από τον Xiaomi μιας και ο δεύτερος καθαρίζει εύκολα και πολύ απλά με τον ηλεκτρικό του φακό την εικόνα που προβάλουμε ενώ ο Epson αδυνατεί να κάνει ολόκληρη την εικόνα focus.

Οπότε επιλέγεις μια μέση λύση ωστε να υπάρχει ομοιομορφία τουλάχιστον και να μην έχεις μόνο την μισή εικόνα out of focus. Επίσης ο μοχλός που ρυθμίζεις χειροκίνητα το focus στον Epson έχει μια περίεργη αίσθηση που δεν επιτρέπει εύκολα μικρορυθμίσεις κάνοντας το έργο του χρήση ακόμη πιο δύσκολο.

Ο μοναδικός τρόπος να ξεγελάσεις το μάτι σου και να κάνεις το Epson να δείχνει ευκρινέστερος είναι να τερματίσεις το sharpness και συγκεκριμένα ένα γενικό ρυθμιστικό που ονομάζεται image present mode και στην τελευταία του θέση τερματίζει αρκετά μεμονωμένα ρυθμιστικά sharpness του προβολέα βελτιώνοντας αρκετά το πρόβλημα της θολής εικόνας. 

Και εδώ έχουμε ξεκάθαρο νικητή τοn Cinema 2 φυσικά.

Xiaomi-Epson : 4-1

Μενού

Εδώ δεν θα μπω σε βάθος και να κρίνω τα ρυθμιστικά των δυο μονομάχων projectors. Περισσότερο θέλω να σταθώ ότι οι δυο εταιρίες έχουν δυο εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω στο θέμα μενού.

Ο Xiaomi διαθέτει ένα πολύ ωραίο γραφικό περιβάλλον για το μενού του που διευκολύνει αρκετά τον αρχάριο χρήστη άλλα απογοητεύει τον advance. Tα ρυθμιστικά εικόνας έχουν μια διαφορετική “κινέζικη” φιλοσοφία που προσωπικά αδυνατώ να συνηθίσω.

Θα μπορούσαμε να χωρίζαμε σε δυο μέρη τα μενού του Xiaomi. Στο κεντρικό μενού στο οποίο έχουμε πρόσβαση όταν δεν βλέπουμε περιεχόμενο

και το in image μενού που παρουσιάζεται και μας δίνει δυνατότητες ρύθμισης καθώς παρακολουθούμε περιεχόμενο

Σε κάθε περίπτωση τα πάντα λειτουργούν σωστά όσο αφορά τα ρυθμιστικά εικόνας και οχι μόνο, με μοναδικό μελανό σημείο την έλλειψη ρυθμιστικού CMS. 

Στον Espon τώρα συναντάμε το κλασικό μενού που η εταιρία εφοδιάζει όλα της τα home cinema μοντέλα την τελευταία 10ετία. Βρε Epson, βρε κορίτσι μου, έτσι, μια αναβαθμισούλα αισθητική για το τυπικό της υπόθεσης τόσο δύσκολο σου ήταν;

Η ερώτηση αν μου αρέσει το μενού του LS500 μοιάζει επικίνδυνα με την ερώτηση που κάνεις σε έναν παντρεμένο 20 χρόνια αν είναι ερωτευμένος με την γυναίκα του. Θα κομπιάσει για να σου απαντήσει, α γεια σου, με’πιασες.

Βέβαια αν ξεπεράσεις το γεγονός της αισθητικής, σε όλα τα υπόλοιπα υποκλίνομαι. Μιλάμε για ένα μενού που διαθέτει βαρύ οπλοστάσιο ρυθμιστικών, πολύ βαρύ. Οτι φανταστείς σε ρύθμιση εικόνας μπορείς να το έχεις στον Epson και μάλιστα εις διπλούν και εις τριπλούν, αρκεί να ασχοληθείς αρκετή ώρα ώστε να εξοικειωθείς με τις ορολογίες που θα συναντάς και να κατανοήσεις το τι κάνει το κάθε ρυθμιστικό ακριβώς.

Εδώ δεν μπορώ να μην το δώσω στην Epson, oπότε το σκορ διαμορφώνεται Xiaomi-Epson : 4-2

Θόρυβος λειτουργίας

Ο Xiaomi Cinema 2 είναι ο πιο αθόρυβος home cinema UST projector που έχω δοκιμάσει. Ο καινούργιος συνδυασμός του συστήματος ψύξης και το μεγαλύτερο σασί επέδωσαν τα μέγιστα. Ακόμα και μετά από 5 ώρες συνεχόμενης λειτουργίας δεν τον άκουσα να ανεβάζει στροφές ή να θορυβεί περισσότερο, well done Xiaomi.

O Epson από την άλλη στην ρύθμιση ισχύος του Laser 100% κάνει σαν Boeing έτοιμο να απογειωθεί. Εχετε ακούσει πρώτης γενιάς Playstation 4 που μετά από 3-4 χρόνια άπειρης σκόνης στο έπιπλο της τηλεόρασης του βάζουν την τελευταία παιχνιδάρα με τα σούπερ γραφικά να φορτώσει;Με πιάνετε τι θέλω να πω;

Η μέτρηση που βλέπεται είναι με το Laser στο 70% παρακαλώ…οπότε φανταστείτε τι συμβαίνει σε ένα τυπικό σαλόνι αν έχει έναν LS500 και παίζει με την ισχύ του Laser στο 100%, πανηγύρι…

Και εδώ ξεκάθαρος νικητής ο Cinema 2, οπότε Xiaomi-Espon : 5-2

Απόδοση

Εδώ αν διαβάσατε προσεκτικά τις προηγούμενες γραμμές γνωρίζεται από τώρα τον νικητή, άλλα ας το αναλύσουμε λίγο βαθύτερα για το τυπικό της υπόθεσης

Καταρχάς να πω οτι οι προβολείς στήθηκαν παράλληλα σε 2 οθόνες Vividstorm 120″ και έπαιξαν υλικό 4Κ μέσα από android media boxes. Ο LS500 έχει ελαφρώς μεγαλύτερο throw ratio από τον Cinema 2  (0.27 αντί 0.23) και για να βγάλει αυτές τις 120 ίντσες χρειάζεται να τοποθετηθεί περίπου 15 πόντους πιο πίσω. Αυτό ως υποσημείωση άλλα αν θέλετε την προσωπική μου άποψη αποτελεί μεγάλο μειονέκτημα και δυσκολεύει αρκετά την τοποθέτηση του σε ένα έπιπλο ας πούμε.

Το τετραπλάσιο on/off contrast και η ασύγκριτα καλύτερη ευκρίνεια του Xiaomi του δίνουν τεράστιο προβάδισμα σε σύγκριση με τον Epson οσο αφορά την τελική ποιότητα εικόνας που θα εισπράξει ο χρήστης.

Θα σας δείξω μόνο μια over exposed φωτογραφία για να καταλάβετε και μόνοι σας πόσο μεγάλη είναι η διαφορά τους σε θέμα contrast και φυσικά στάθμης του μαύρου. Προσέξτε τις μαύρες μπάρες πάνω και κάτω της εικόνας και θα βγάλετε τα συμπεράσματα σας…

(Αυτό που η Epson ανακοινώνει διαρκώς στα μοντέλα της το πλασματικό “δυναμικό” contrast με τιμές κάτι εκατομμυρίων που δεν πρόκειται ποτέ να δούμε στην οθόνη μας πρέπει να σταματήσει θεωρώ, μόνο ντροπιάζει την εταιρία πλέον. Το να προσπαθείς να παραπλανήσεις τους υποψήφιους αγοραστές σου με τέτοιες πρακτικές δεν τιμά θεωρώ καμία εταιρία, πόσο μάλλον την μεγαλύτερη του χώρου )

Δεξιά ο Epson και αριστερά ο Xiaomi

Kάπου εδώ να αναφέρουμε ότι o Xiaomi είναι πιστοποιημένος Dolby Vision και μπορεί και αποδίδει σε αντίστοιχα υλικά απλά εξαιρετικά. Παρατηρήστε πόσο καλά αποδίδει σε Dolby Vision o Xiaomi σε σχέση με τον Epson

Dolby Vision – Δεξιά ο Epson και αριστερά ο Xiaomi

Σε καλό υλικό UHD ο Xiaomi δείχνει τα δόντια του αμέσως άλλα περιέργως και παρόλο τα πολλά προβλήματα που σας περιέγραψα παραπάνω ο Epson ακολουθεί από σχετικά κοντινή απόσταση. Το UHD υλικό κάνει ακόμα και μέτριους προβολείς να λάμπουν!

Αυτό που με προβλημάτισε στον Epson και οφείλω να το αναφέρω είναι ότι παρόλο που τον είχα ρυθμίσει αρκετά καλά χρωματικά μόλις του έδινα κάποιο HDR 4K υλικό να παίξει έδειχνε σαν να αγνοεί πλήρως τις ρυθμίσεις που είχα κάνει και να γυρίζει σε κάποιο default 4K mode όπου μηδένιζε κάθε ρύθμιση που είχα κάνει. Αυτό μπορούσα να το διακρίνω ξεκάθαρα μιας και ο προβολέας σε 4Κ υλικό κατευθείαν μπλέδιζε και πρασίνιζε όπως πριν την ρύθμιση. Σε 1080p υλικό όμως έδειχνε να κρατάει τις ρυθμίσεις και η εικόνα ήταν ισορροπημένη όπως ακριβώς την είχα ρυθμίσει.

Στον Xiaomi δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο και μετά την ρύθμιση η εικόνα που απέδωσε όλα τα κλιπάκια 4K HDR που τον τροφοδότησα ήταν πολύ ισορροπημένη και με σωστή θερμοκρασία λευκού. Τι να πω, ίσως κάποιο bug στον LS500 που θα διορθωθεί με software upgrade; Η αλήθεια είναι ότι δεν κοίταξα και το επίσημο site της Εpson μήπως έχει ανακοινώσει κάτι σχετικά…

Ο Χiaomi επίσης διαθέτει και frame interpolation που δουλεύει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ. Ενεργοποιώντας στην μικρότερη του θέση η κίνηση στα 24Hz γίνεται νεράκι και η ευκρίνεια εκτοξεύεται. Ο Epson δυστυχώς δεν διαθέτει κάτι αντίστοιχο στα ρυθμιστικά του και θα προβληματίσει αρκετά σε προβολή ταινιών 24Hz.

Δεν θα σταθώ άλλο στην απόδοση των δυο μονομάχων διότι σας ετοίμασα ένα πολύ καλό βίντεο ώστε να βγάλετε και τα δικά σας συμπεράσματα.

Ξεκάθαρα νικητής και εδώ ο Xiaomi για εμένα…

Xiaomi-Epson : 6-2

Ηχος

Εδώ συναντάμε ίσως στην πιο χαοτική διαφορά των δυο μοντέλων. Ο Xiaomi διαθέτει ένα εξαιρετικό σύστημα αποτελούμενο από 2 ηχεία, 2 τουίτερ και 2 woofer/μεμβράνες που αποδίδουν εξαιρετικό ήχο. Μπορεί να διαχειριστεί DTS και Dolby Atmos και φυσικά μπορεί χρησιμοποιηθεί άνετα σαν το μοναδικό σύστημα ήχου σε ένα home cinema . Η Epson από την άλλη έχει εγκαταστήσει 2 ηχεία των 10W στον LS500 που η απόδοση τους είναι τουλάχιστον απογοητευτική. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης ένα JBL GO παράγει ΠΟΛΥ καλύτερο και δυνατότερο ήχο από τον LS500. Μεγάλη απογοήτευση διότι η τιμή του LS500 δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τέτοια προχειροδουλειά στο ηχητικό κομμάτι του προβολέα που κακά τα ψέματα αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στους UST προβολείς λόγο κοντινής τοποθέτησης στο πανί μας.

Ενα μικρό βιντεάκι για να ακούσετε με τα αυτιά σας. Η ηχογράφηση έγινε με μικρόφωνα Rode GO ΙΙ

Ξεκάθαρα και εδώ νικητής ο Xiaomi και μάλιστα με μεγάλη διαφορά

Xiaomi-Epson : 7-2

Συμπέρασμα

Δεν μπορώ να το κρύψω άλλα ο LS500 με απογοήτευσε πλήρως. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσα να τον προτείνω για αγορά σε κάποιον που ενδιαφέρεται να εγκαταστήσει στο σπίτι του ένα UST σύστημα, ιδιαιτέρως στην τιμή που πωλείται. Η Epson για εμένα βιάστηκε. Εβγαλε ένα μοντέλο στην αγορά για να κοντράρει την κινεζική UST λαίλαπα σε αυτή τη κατηγορία χωρίς να είναι έτοιμη θεωρώ. Αυτό είναι το συμπέρασμα μου διότι πρώτη φορά δοκιμάζω τόσο κακό προβολέα Epson, και δεν μπορώ να πιστέψω ότι η εταιρία έχει ρίξει τόσο πολύ τα standard της. 
Απο την άλλη η Xiaomi με τον Cinema 2 δίνει στον χρήστη αυτό ακριβώς που περίμενε, τον άξιο αντικαταστάτη του πολύ αξιόλογου προηγούμενου μοντέλου της. Εξαιρετική UHD εικόνα και ήχος καθώς και αξιοζήλευτη ποιότητα κατασκευής, τι άλλο να ζητήσει κανείς; Αν στο μέλλον βελτιώσει και το software που το θεωρώ ως το μοναδικό μελανό σημείο που χρήζει βελτίωσης, τότε θα μιλάμε για τον απόλυτο UST Laser προβολέα. 

Θεωρώ λοιπόν ότι ο νικητής αυτού εδώ του συγκριτικού αξίζει ένα αποκλειστικό βιντεάκι..

Σαντορίνη και Cinema 2 λοιπόν…απολαύστε υπεύθυνα

Μείνετε ασφαλείς και καλές προβολές!

Νίκος Τσώλας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.